keskiviikko 22. tammikuuta 2014

Pakkasratsastelua

Tällä viikolla meille on piisannut aika napakkaa pakkasta. Mittari on näyttänyt -20 asteen molemminpuolin ja tällainen vilukissa kuin minä, oon ollut lukemista aivan kauhuissani! Oon suoraansanottuna näyttänyt koko tän viikon satakiloiselta pingviiniltä kerrospukeutumiseni ja toppavaatteiden takia. Meidän tallilla kun ei sen kummempia lämmityksiä ole, niin on ollut opetteleminen kuinka pukeutua tallille ettei palelluta itseään saatika tule liian kuuma hevosen kanssa touhutessa. Itse nautin kyllä tällaisista aurinkoisista pakkaskeleistä paljon enemmän kuin marraskuun pimeistä ja sateisista säistä vaikka mittarilukema ei miinusta silloin pahemmin huutanutkaan. Oma mielikin on tällä hetkellä virkeämpi ja tuntuu, että minusta löytyi taas se sama vanha Petra jollainen "oikeasti" olen, eikä syksyn "masentama" sohvalla löhöttäjä :D Virtaa siis riittää kuin pienessä kylässä!


Työkuvioissa tapahtuu taas pieniä muutoksia. Olen ollut tällä hetkellä töissä, jossa joka toinen viikko minulla on ollut aamuvuoroa ja joka toinen viikko taas vastaavasti iltaa. Iltaviikkoina talleilu jäi paljon vähemmälle, koska pääsin töistä vasta seitsemän aikaan iltasella ja yleensä olin aina niin väsynyt, etten jaksanut pahemmin keskittyä ratsastamiseen saatika kotona mihinkään kotitöihin. Nyt työkuvioihin tulee sen verran muutosta, että työskentelen yhä samassa firmassa, mutta työnkuvani muuttuu. Pääsen tekemään taas aamuvuoroa joten jatkossa minulla riittää myös hyvin aikaa ja energiaa Sissille ja kotitöille vielä töidenkin jälkeen, ihanaa! :) Samalla itselleni tuli kyllä hieman haikea fiilis taas vaihtaa työporukkaa, kun juuri pääsi tutustumaan kunnolla tämän hetkisiin työkavereihin ja minulla oli aivan mahtava, ihana, paras työparikin jonka kanssa sai nauraa ja tulimme todella hyvin toimeen! No mutta lohdullista on se, että minun ei tarvitse heistä luopua vaikka en enää ole heidän kanssaan samassa toimipisteessä :)


6.1 ja onneks tällä hetkellä lunta maassa enempi! :)


Maanantaina pakkaset paukkui iltapäivän aikoihin parinkymmenen paikkeilla ja päätin skipata ratsastuksen siltä päivältä. Tiistaina meninkin sitten Sissillä kentällä ilman satulaa ja voi luoja miten hyvä fiilis voi ihmiselle jäädä ratsastuksen jälkeen! Äitini oli mukanani silloin tallilla ja hän katseli kentän reunalta meidän menoa. Olen mennyt silloin tällöin Sissillä ilman satulaa, mutta satulatta ratsastaminen on ollut aika vähäistä johtuen Sissin isoista ja pomppivista liikkeistä, joissa en vain yksinkertaisesti ole pysynyt mukana. Tiistaina päätin kuitenkin kokeilla kepillä jäätä ja pyysin neitiä ravaamaan ja kuinkas ollakaan..... Jompikumpi tai molemmat meistä on kehittynyt sen verran, että me ravailtiin voltteja ja suoraa uraa ja minä pysyin selässä mukana ilman minkäänlaisia ongelmia! Huusin ja kiljuin riemusta äidilleni "äiti kato, mie pysyn selässä! mie PYSYYYYYYN SELÄSSÄÄÄÄÄ!" :D Kyllähän minä olen huomannut eron Sissin liikkeissä alkuaikoihin verrattuna. Neiti kantaa itseään jo paljon paremmin ja oma tasapainoni ja ratsastusasentoni on parantunut huomattavasti alkuun nähden. Toki täydellisyyteen meillä on vielä tuhottoman pitkä matka mutta näin "puskailijana" molemmat pärjätään jo ihan hyvin :) Olin yhtä hymyä tiistai iltana kotiin tullessani ja hehkutin myös poikaystävälleni miten ihana mieli minulle ratsastuksesta jäi. Tämä viikko on ollut melkoista satulatta menoa johtuen pakkasista. Itse en tarkenisi mennä satulan kanssa näillä keleillä koska olen todella herkkä vilustumaan ja saamaan kuumeen jos vähänkin olen pakkasilmalla pihalla ja jos minulle ehtii tulla kylmä. Mutta kyllä on ollut aivan loistava viikko tähän mennessä hevostelun kannalta kaikin puolin. Toki odotan, että kelit hieman lauhtuisi niin pääsisi tekemään töitä neidin kanssa vähän paremmin :)


hörökorva<3

Kiitos kun luit ja jätäthän toiveesi seuraavan postauksen suhteen? :)
TÄHÄN LOPPUUN KYSYN TEILTÄ LUKIJAT, että millaisen postauksen te tahtoisitte minun seuraavaksi toteuttavan? Varustepostaus / Suuri kuvapostaus ns.kuvakollaasi kuvaamistani hevosista / "MyDay" viikonlopulta ehkä myös osittain videoiden (mikäli osaan lisätä tänne videoita:DDDD)
TAI vaihtoehtoisesti joku teidän oma ehdottama postaustoive? Seuraavan postauksen aihe olkoon teidän käsissänne nyt :)

6 kommenttia:

  1. Varustepostaus sun että sissin tavaroista :)

    VastaaPoista
  2. Varustepostaus! Tai sellainen Lämppäripostaus, et miksi sinä halusit lämppärin, mikä siinä kiehtoo, voiko se olla ratsuna hyvä, pystyykö sillä hyppäämään yms? Ja toivoisin et varustepostsuksessa kertoisit mistä olet sen ostanut tai saanut :)

    VastaaPoista
  3. MyDay postaus kuvina ja videoina! Tai sit tollanen varustepostaus Sissin ja sinun kamoista :)

    VastaaPoista
  4. Varustepostaus taitaa nyt "johtaa" :) Ootellaan vielä lisää toiveita ja toteutellaan toivepostaus sitten ensi viikon loppupuolella :)

    VastaaPoista